Overspringshandlinger & dårlige undskyldninger


Beslutningen om at starte med at træne er truffet og afsted det går ned i fitnesscentret, online bootcamps, personlig træning, løb eller træning hjemme i stuen.

Men som tiden går, så sniger der sig nogle overspringshandlinger ind – og muligvis også en række dårlige undskyldninger. Det er her du skal huske dig selv på, at træningen er den bedste investering i Din fremtid som Du kan lave. Du snyder ikke andre end dig selv!

Her er 3 dårlige undskyldninger – som du nok har hørt eller selv brugt!!

Dårlig undskyldning #1: Jeg har ikke tid

Muligvis den mest brugte undskyldning – ja tror faktisk næsten ingen kan se sig ud af ikke selv have brugt den. Men ikke det mindste nok også den aller dårligste af dem alle.

Alle mennesker har tid til at træne. Det er muligt, at du ikke har tid til 7 ugentligt træningspas; men du kan altså også nå rigtig langt med bare to eller tre. Og de behøves ikke at tage 2-3 timer. En 20 minutters HIIT – træning eller en løbe – eller gåtur dur også.

Dårlig undskyldning #2: Jeg har ondt

De fleste der har trænet i længere tid, har oplevet ømhed, smerter eller skader – og det skal man naturligvis respektere. Men der er masser af muligheder for at træne udenom skader, hvorfor det altså ikke er en valid undskyldning for at blive forvandlet til en fastgroet kartoffel i sofaen.

Dårlig undskyldning #3: Jeg har mistet motivationen

Problematikken i forhold til, at man mister motivationen er muligvis større end man lige tror, og det er formentlig også skyld i mange ubrugte medlemskaber til træningscentre landet over.

Men der er så utrolig mange måder at genfinde motivationen igen:

  • Lav nye mål for dig selv
  • Find dig en træningsbuddy der kan hive dig i gang når det kniber
  • Få din bedre halvdel/familie til at give dig et kærligt skub ud af døren, når det kniber med at få løbeskoene på og afsted.
  • Sørg for træningstøjet enten er pakket eller lagt frem, så det er klar til at hoppe i når du kommer hjem
  • Giv dig selv en beløning hver uge for at overholdt dine træningspas.

Man kan have mange undskyldning for ikke at træne – men den eneste det går ud over er dig selv.

Citat “The only “bad” workout is the one that DIDN’T HAPPEN”


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *